Tips och trix till vackra lockar!

Eftersom lockar är den stora trenden år 2010 tänkte jag ge er lite råd om lockar och produkter som plockar fram lockar!

Till alla som är naturligt lockiga (som jag själv) brukar jag verkligen inte rekomendera att föna håret alls utan att låta håret självtorka för finast resultat jag när tiden finns. Med en fön separerar man lockarna vilket jag själv inte tycker är så snyggt det ser väldigt frizzigt och stort ut.
Jag brukar köpa en mousse från wella som är för lockigt hår och krama i när det är blött för att sen låta det självtorka.





Om man har självfall när håret är blött men svårt att plocka fram det när det är tort kn man prova med att krama i mousse eller något som styr upp lockigt hår när det är blött och förna på svagt blås och krama med handen samtidigt (vänd aldrig huvudet upp och ned när du fönar).

gra tips på produkter:


 



Glöm inte att ett lockigt hår behöver riktigt mycket fukt så gör gärna inpackning 2 gånger i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback